منابع مشابه
Gabriel Marcel on Hope
According to Gabriel Marcel, being cannot be approached directly through a conceptual way, because it belongs to the real territory of mystery rather than that of problem. One of the most important concepts in Marcel’s philosophy is that of hope. Marcel’s conception of hope relies upon a distinction between “having” and “being.” We do not have a belief; we are in a belief. Similarly, ...
متن کاملthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولAesthetic experience: Marcel Proust and the neo-Jamesian structure of awareness.
Russell Epstein’s essay (2004) is original, ambitious, and usefully speculative; he brings neurocognitive psychology together with the usually remote disciplines of aesthetics and literature. The aestheticians will probably welcome the help, because ‘‘aesthetics’’ covers a very broad domain, and for millennia there has been no consensus on any aspect of it, not even on the most basic points. Th...
متن کاملthe aesthetic dimension of howard barkers art: a frankfurtian approach to scenes from an execution and no end of blame
رابطه ی میانِ هنر و شرایطِ اجتماعیِ زایش آن همواره در طولِ تاریخ دغدغه ی ذهنی و دل مشغولیِ اساسیِ منتقدان و نیز هنرمندان بوده است. از آنجا که هنر در قفس آهنیِ زندگیِ اجتماعی محبوس است، گسترش وابستگیِ آن با نهاد ها و اصولِ اجتماعی پیرامون، صرفِ نظر از هم سو بودن و یا غیرِ هم سو بودنِ آن نهاد ها، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این وجود پدیدار گشتنِ چنین مباحثِ حائز اهمییتی در میان منتقدین، با ظهورِ مکتب ما...
Aesthetic Trinity Theory and the Sublime
The recently developed Aesthetic Trinity Theory (ATT) is concerned with the categorization, description, and empirical analysis of aesthetic experiences of different quality and intensity — especially peak experiences. Its approach is derived from psychological aesthetics and the emerging field of experimental philosophy. A tripartite hierarchy is proposed: Aesthetic awe, as the peak experience...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Journal of French and Francophone Philosophy
سال: 2000
ISSN: 2155-1162,1936-6280
DOI: 10.5195/jffp.2000.162